Eurosport zaznamenal jednu z nejvyšších letních sledovaností ve své historii*. Nejvýznamnější události v cyklistice, tenisu, fotbalu, atletice a plavání zaznamenaly významný vzestup sledovanosti především díky rozsáhlému živému pokrytí i rozhovorům a odborným analýzám sportovních expertů.
Jubilejní 100. ročník Tour de France přitáhl k obrazovkám Eurosportu 53 milionů diváků, což je nejvyšší sledovanost od roku 2009. Na sledovanosti se podepsaly živé přenosy etap i živé magazíny s analýzami a rozhovory expertů Eurosportu přímo z místa. Přes 54 milionů diváků sledovalo mistrovství světa ve fotbale do 20 let, což je o 16 procent vice než poslední ročník turnaje v roce 2011. V červenci Eurosport vysílal kompletní program fotbalového mistrovství Evropy žen a přitáhl k obrazovkám 55 milionů fanoušků. Novináři přímo na místě dění i experti Eurosportu se svými komentářemi a analýzami navýšili sledovanost o 53 procent ve srovnání s předcházejícím šampionátem ve Finsku v roce 2009.
Hranici 50 milionů diváků překročily také mistrovství světa v plavání a atletice v Barceloně a v Moskvě – 50,3 a 51,8 milionů. Živá vysílání obou událostí vedená experty Pieterem van den Hoogenbandem a Mauricem Greenem zvedla sledovanost o 45 procent (Barcelona) a 22 procent (Moskva) ve srovnání s předcházejícími šampionáty.
Mats Wilander, Marion Bartoliová, Amélie Mauresmová a Henri Leconte v rolích hvězdných konzultantů opět navýšili sledovanost tenisového US Open na 55,4 milionů diváků (nárůst o 3 procenta proti roku 2012). Grandslam US Open zaznamenal proti loňskému roku 77% nárůst sledovanosti na mobilních zařízeních s průměrnou denní návštěvností 556 tisíc fanoušků.
Pozitivní série potvrdila kvalitu programů a postavení Eurosportu na evropském trhu. Tato kvalita bude nyní dostupná i divákům v USA. 28. září uvidí diváci v USA poprvé vysílání Eurosportu na Discovery´s Velocity Channel – programový blok motoristických sportů s názvem „Eurosport na Velocity“. Vstup na trh v USA je dalším významným krokem v rozvoji společnosti Eurosport Group.
*Zdroj: AGF/GfK, BARB, SKO, MMS, TNS-Gallup, Kantar Media, AGB NMR, Armadata/Kantar-Techedge.O EUROSPORT GROUP: Eurosport je lídr na trhu evropských poskytovatelů sportovního zpravodajství. Eurosport, panevropská jednička mezi televizními kanály, je vysílán ve 20 jazycích a pokrývá 131 milionů domácností v 54 zemích. Eurosport HD je kanál vysílající program Eurosportu ve vysokém rozlišení. Eurosport 2 vysílá do 63 milionů domácností v 18 jazycích v 51 zemích. Eurosport 2 HD byl spuštěn v srpnu 2009. Eurosport Asia-Pacific vysílá v 17 zemích regionu a svůj HD kanál spustil v září 2011. Eurosportnews je sportovní zpravodajský kanál přenášený celosvětově. Eurosport.com, jednička na poli on-line sportovních portálů. 11 jazykových verzí včetně německé, španělské, italské a britské, které fungují ve spolupráci s Yahoo!, navštíví 23 milionů unikátních uživatelů měsíčně (comScore). Mobilní verze Eurosport.com funguje v 10 jazycích. Eurosport Player je internetový přehrávač Eurosportu, který nabízí na počítačích sportovních fanoušků živě i ze záznamu sportovní přenosy v 53 zemích. Mobilní verze je přístupná ve vice než 40 zemích. Eurosport Events je divize expertů společnosti v managementu a podpoře mezinárodních sportovních akcí.
Petr Nejedlý, česká redakce Eurosportu, 25. 9.2013