Zpravodajství TV info Škola TV program Firmy Bazar Diskuse

satCentrum


Česko-Slovenská
satelitní a TV doména
česká verze    slovenská verzia
 
 Čtvrtek • 28.03.2024 - 23:19:19   satCentrum najdete také na:      
Nastav barvu

Vyhledávání


TV info



Rubriky
Z domova
Ze světa
Pakety a stanice
Změny parametrů
Neoficiální příjem
Softwarové novinky
Technika
Online chat
Program

Užitečné odkazy:





Naše ikonky pro Vaše stránky




 
SAT info - Z domova | Články
 

Setkání prodejců M77 Group v ČR v Brně – 3. část

  Autor: Redakce satCentrum , e-mail: redakce@satCentrum.com Přidané: 05.06.2012



V poslední, 3. části informací ze společného setkání prodejců M77 Group v ČR - Skylinku a CS Linku, které proběhlo ve čtvrtek 31. 5. 2012 v brněnském hotelu Voroněž se vrátíme k odpolednímu jednání, kdy se prodejci seznámili s důvody zavedení a funkcí Servisního poplatku za GRATIS nabídku platforem Skylink a CS Link...



Společné setkání prodejců M77 Group v České republice - Skylinku a CS Linku proběhlo ve čtvrtek 31. 5. 2012 v brněnském hotelu Voroněž, v bezprostřední blízkosti veletržního areálu. Odpoledne, které se díky velké diskuzi natáhlo až do večerních hodin, bylo věnováno aktuálnímu tématu, které nyní hýbe satelitní odbornou veřejností – zavedení Servisního poplatku, který slouží podle slov ing. Glisníka, předsedy představenstva mateřské společnosti M77 Group A. S. v Lucembursku, do které fúzovaly společnosti TradeTec (Skylink) a Media Vision (CS Link) dne 31. 3. 2012, k pokrytí nákladů na provoz, administraci, technické zajištění a podporu poskytování služeb satelitní televize CS Link/Skylink včetně provozu zákaznického servisu.

Setkání prodejců v Brně proběhlo den po oficiálním zveřejnění tiskové zprávy mediálním zastoupením - společností PRAM Consulting, a byl už tedy určitý čas na setřídění informací a přečtení si rozsáhlé diskuze na odborných serverech. To slovenským kolegům den předtím na setkání ve Sliači – Kaskádách chybělo, a proto tam prý byla po zveřejnění nálada mnohem bouřlivější.

Přitom se ale nejedná o úplnou novinku, např. v prvním rozhovoru, který server satCentrum otiskl jen pár hodin po akvizici Skylinku (30. 9. 2011) pan Kees Fäber ze společnosti M77 na otázku „Chystáte poplatek za neplacenou (free to view) programovou nabídku?“ nepřímo přiznal, že se o tom už ve společnosti jedná. Odpověděl: „Toto ještě nebylo rozhodnuto. (This has not been decided).“ Další diskuze k možnému zavedení poplatku, podobnému, jaký má např. i služba freeSAT by UPC Direct na svých předplacených kartách, proběhla na serveru satCentrum letos na jaře.

Mnozí reálně uvažující prodejci viděli, že „pyramidový“ (nebo možná zjednodušeně „letadlo“:-)) efekt placení nákladů na provoz platforem z peněz získaných z prodeje nových karet není do budoucna udržitelný. To by musel být počet abonentů, pravidelně si předplácející placenou nabídku větší, jak cca 15%. Proto nový majitel, skupina M77, po zkušenostech např. z Holandska, hledal způsob, jak zpoplatnit i nabídku programů GRATIS, jejíž distribuce stojí nemalé peníze, ale divák na ni dosud nepříspívá. Kromě koupě nové karty, ale ta byla v mnoha případech uhrazena dříve jinému subjektu, a během let prošla už také jednou či dokonce dvěma bezplatnými výměnami. Např. já osobně jsem zaplatil 3600 Kč za kartu s programy ČT1, ČT2, Prima a navíc si platil Galaxii sport firmě se třemi pány, kteří poté odešli z Ostravy do Komárova-Vystrkova budovat novou „svobodnou televizi“.


Také počet volných stanic a servis se za ty roky výrazně změnil. Proto M77 bude nově požadovat po abonentech, kteří si neplatí žádný placený programový balíček, úhradu tzvn. Servisního poplatku, který byl stanoven na hodnotu 29 Kč či 1,20 € měsíčně.

Aby se systém „zpoplatnění“ pro zákazníky zmírnil, stanovilo se datum 1. 9. 2012, od kterého se začne s poplatkem počítat – nepůjde tedy o žádnou retroaktivitu, a u karet registrovaných před 1. 9. 2012 bude odklad jeho placení 24 měsíců od data registrace, pro karty registrované po 1. 9. 2012 pak bude odklad 12 měsíců od data registrace. Po letošním prvním září bude tedy poplatek hrazen na kartách, které byly zaregistrované před 1. 9. 2010. Aby abonent takových karet (zřejmě ještě se systémem CryptoWorks) placení odložil, může je přeregistrovat na novou kartu ICE Výměna, od data přeregistrace mu zase začne běžet dvouletý (či po přeregistraci od 1. 9. 2012 roční) odklad.

Podle slov ing. Glisníka Servisní poplatek slouží k pokrytí nákladů na provoz, administraci, technické zajištění a podporu poskytování služeb satelitní televize CS Link/Skylink včetně provozu zákaznického servisu. Nejedná se o platbu za programy ani programové balíčky.


Poté Jaromír Glisník pustil na plátno v kongresovém sále prezentaci … kde jsme byli před 5 lety a kde jsme dnes …. Porovnal v ní Skylink na začátku nové éry poskytování satelitní televize, kdy už byly na našem trhu podobné služby, jako UPC Direct (od roku 2001), DIGI TV (od roku 2006) a diGITALlink/CS Link (2006):
… kde jsme byli před 5 lety	a kde jsme dnes …		
8 neplacených programů 31 neplacených programů včetně 5 HD
200 tisíc aktivních karet 2,4 mil. aktivních karet
jeden systém CryptoWorks 3 systémy CryptoWorks a 2 Irdeto vč. emulace ICE
na trhu pouze certifikované přij. v prodeji desítky přijímačů a CAM se stovkami verzí SW
bez pirátství pirátství v několika úrovních vyspělosti
jednoduchá nabídka/pár plac.prg. komplexní systém placených balíčků
min.zákaz.servis a náklady tech.podpory neustále rostoucí náklady na zákaz.servis a podporu

Dále se podle ing. Glisníka v průběhu let měnily náklady na distribuci televizních a rozhlasových stanic v platformě. Zatímco byl dříve - od roku 1997 paket Czechlink koncipován jako distribuční paket pro vysílání programů veřejnoprávní televize a TV Prima na terestrické vysílače, nyní se toto děje pozemní ATM digitální sítí.

Česká televize společnosti M77 nic neplatí, satelitní vysílání pro ČT zabezpečuje Media Broadcasting. U dalších televizí je situace různá, u některých českých stanic se skupina M77 podílí na jejich satelitní distribuci plně, někdy částečně, některé (např. shoppingové) si náklady na vysílání platí samy. Distribuce jednoho HD kanálu přitom stojí platformu Skylink měsíčně cca 1 milión Kč, u SD vysílání je sice levnější distribuce v systému MPEG-4 oproti MPEG-2, ovšem pro FTA (volný) příjem stanice typu STILL TV raději volí pro dostupnost na všech satelitních receiverech „mpeg dvojku“.


Po této prezentaci následovala diskuze, která se protáhla o více jak hodinu a program celorepublikového setkání prodejců byl ukončen až po 18. hodině. Některým prodejcům se nelíbil termín Servisní poplatek, spíše by se jim líbil název Udržovací poplatek za provoz karty. Argumentovali tím, že zákazník bude přesvědčený o tom, že v rámci Servisního poplatku bude mít bezplatný „servis“ od svého prodejce či montážníka. Dále byly dotazy na situaci, kdy je u zákazníka více karet CryptoWorks, které zatím nechce vyměnit. V tom případě lze úhradu za více karet sdružit do jedné platby po dohodě s kontaktním centrem. Obecně se ale doporučuje Servisní poplatek hradit zvláště za každou kartu. Jediné možné předplatné období je ale u takové jednorázové platby jeden rok. Pravidelné měsíční platby jsou akceptovány prostřednictvím SIPO nebo inkasem z účtu. Platba přes SIPO nebo inkaso z účtu se zvýhodňuje tím, že se poskytuje první měsíc zdarma.


Servisní poplatek - kdy se neplatí

Servisní poplatek je zahrnut v předplatném placených služeb, po dobu jejich předplacení se Servisní poplatek zvláště nehradí;

Servisní poplatek není třeba hradit po určité období od data registrace karty (je zahrnut v ceně karty).

Období bez platby servisního poplatku je:
u karet registrovaných před 1. 9. 2012 … 24 měsíců od data registrace karty,
u karet registrovaných 1. 9. 2012 a později … 12 měsíců od data registrace karty.
Povinnost hradit servisní poplatek vzniká až po uplynutí této lhůty.

Tyto podmínky se vztahují na karty Skylink i CS Link, které jsou aktuálně na trhu, včetně karty Skylink VÝMĚNA.



Další dotazy byly na dočasně nepoužívané karty, protože např. zatím se dívám na kabelovku či předplacenku jiného providera apod., mohu mít takovou kartu dočasně deaktivovanou a neplatit ji? A doplatit ji (a tedy zprovoznit ji) až později? Ano, v případě, že se karta v současné době nevyužívá, není tak jak to bývá u mobilních operátorů hned „deaktivována“, ale nechá se v systému. Poté ji lze zaplacením Servisního poplatku kdykoliv později znovu aktivovat. Pokud se bude jednat např. o kartu na chalupě, kde se dojede až po několika měsících, lze i tam takovou kartu okamžitě zaktivovat placenou textovou SMS zprávou v ceně 25 Kč/1 €. Taková „nouzová“ aktivace zprovozní nabídku Gratis na období 10 dnů.

Další dotazující se ptal na Servisní poplatek v případě dodatečné úhrady placeného balíčku na kartě. V tom případě se po dobu zaplacené abonence Servisní poplatek neplatí, a zaplacená částka se převede na období bezprostředně následující po ukončení abonence placeného programového balíčku.

Servisní poplatek se neplatí u karet NEXT, protože zde je stanovený poplatek 80 Kč měsíčně za tuto kartu, neplatí se také za PROMO karty prodejců, sloužící k předvádění nabídky zákazníkům na prodejnách.

Jak již bylo několikrát řečeno, neplatí se na všech kartách, na kterých je aktuálně některá programová nabídka, včetně nejlevnějšího balíčku MINI. Tedy CryptoWorks, Irdeto či ICE, včetně karet Výměna, ovšem na kartách CryptoWorks bude placená nabídka postupně podle zveřejněného harmonogramu do konce roku 2012 vypnuta, a Servisní poplatek se tedy poté na ně bude také vztahovat. Aktivních karet ČT je řádově pouze tisícovka, takže vyjmutí z platby Servisního poplatku hraje v celkovém počtu karet zanedbatelnou roli.

Servisní poplatek nebudou platit ani kabeloví operátoři, které mají přístupové karty ve svých rozvodech. Pro další konkrétní informace je potřeba se obrátit na odpovědné pracovníky servisní firmy E4C Group s.r.o.. Karty T-Mobile Televize jsou plně servisovány a v kompetenci operátora T-Mobile, na ně se Servisní poplatek nevztahuje.


Servisní poplatek - komunikace a právní rámec

Dne 15. 6. vstoupí v platnost nové Všeobecné podmínky Skylink i CS Link.
Adresně oslovíme všechny zákazníky, kterých se Servisní poplatek týká. Využijeme proto dopisu přiloženému k lehké verzi magazínu Skylink TV.

Pokud přijmou nové Všeobecné podmínky a Servisní poplatek uhradí případně splní některou z alternativních podmínek (hradí předplatné, vymění kartu), smluvní vztah pokračuje dle nových Všeobecných podmínek.

Pokud nepřijmou nové Všeobecné podmínky, Skylink/CS Link vypovídá smluvní vztah v zákonné lhůtě 3 měsíců. Skončí ke konci kalendářního čtvrtletí - 30. 9. 2012, kdy bude jejich karta deaktivována.
Přijetí nových Všeobecných podmínek bude možné i po této lhůtě.



Tyto a další podrobné informace poskytne společnost M77 všem majitelům zaregistrovaných Skylink/T-T karet a CS Link/diGITALlink karet prostřednictvím „light“ verze (program jen na jeden týden) svého časopisu Skylink TV, který zašle všem, a bude v nich celý systém Servisního poplatku podrobně vysvětlen. Také zde bude informace o nových Všeobecných podmínkách, platných od 15. 6. 2012 pro abonenty, se kterými samozřejmě zákazník nemusí souhlasit, ovšem pak ale nemůže požadovat služby.

Tolik prezentace ing. Glisníka, předsedy představenstva společnosti M77 Group na společném setkání prodejců Skylinku a CS Linku v České republice, které proběhlo ve čtvrtek 31. 5. 2012 v brněnském hotelu Voroněž. K problematice Servisního poplatku se budeme určitě i nadále na satCentrum vracet, pokud máte nějaké dotazy, napište je v diskuzi pod článkem. My je předáme kompetentním osobám a odpovědi pak uveřejníme.


Redakce satCentrum, Václav Hrubec, 5. 6. 2012, grafy poskytl Skylink


  Sdílet:      

¤   počet komentářů k tomuto článku: 13   ¤

Verze pro tisk




Další články z rubriky:
04.06.2012 • Setkání prodejců M77 Group v ČR v Brně – 2. část
03.06.2012 • Setkání prodejců M77 Group v ČR v Brně – 1. část
21.05.2012 • Voyo.cz odvysílá první koncert v přímém přenosu, živě se představí Monkey Business
04.05.2012 • Rada neurčuje, ktoré zahraničné televízie môžu byť u nás šírené
23.04.2012 • Digitální Česko - tisková zpráva ČAEK k chystané mezinárodní konferenci
19.04.2012 • Česká televize představila nový vizuální styl. Od září se změní logo, písmo i název „Čtyřky“ [ 1 ]

  Komentáře:

ERROR

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Přihlašte se: Přihlášení.

V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook, Twitter, Google. .

Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.


za obsah níže uvedených komentářů satCentrum nezodpovídá!
[ nejnovější komentáře jsou nahoře ]
1 / 1

  STA 

11.06.2012 14:12 • ® RadoJ
Bohuzial, dnes som dostal email zo Skylinku, pre klasicke standardne karty registrovane pre STA sa bude platit servisny poplatok.
Servisní poplatek se nebude hradit u karet ve speciálním režimu – jde o DEMO karty, VIP nebo karty pro kabelové operátory.
 
 
  karty 

06.06.2012 15:23 • ® JOLE
Mohli by brať ohľad aspoň na počet kariet registrovaných na domácnosť.Keď mám 2 alebo 3TV a pri každom prístroj s prístupovou kartou tak je to na zamyslenie,aby som platil za tie isté programi 2 alebo 3 krát.Aj keď tvrdia,že to nie je poplatok za programi tak je to a hlavne za programi/grátis/.A kto nám preplatí kúpu satelitu,neutále prelaďovanie programov,výmeny kariet.V šetko si cvakáme zo svojho vrecka a oni chcú brať peniaze za servisný poplatok?!Dosť blbé,je to pekný podvod voči zákazníkom.Tak neplaťme koncesionárne poplatky,dúfam,že aj televízie zaujmú k tomu svoje stanovisko,predsa platíme im za vysielanie.
 
 
  Podraz 

06.06.2012 12:42 • ® cudro
Je to podraz zo strany Skylinku na zakaznikov. Nech si ten poplatok volaju ako chcu ale ludom ktori kupovali Skylink kartu slubovali ze sledovanie zakladneho baliku budu mat po kupeni karty zadarmo. Na vyhovorky typu: Ako sa im zdvihli servisne naklady mali mysliet vtedy ked rozdavali tie sluby.
Lenze vtedy potrebovali nalakat co najviac abonentov. Je to asi sucastou ich podrazackej obchodnej politiky.
 
 
  Priklad: Momentalne si predplacam nejaky plateny 

06.06.2012 00:11 • ® zenofex
Priklad: Momentalne si predplacam nejaky plateny balik na karte IR, ICE, ktory mi konci napr. 3/13. Ako a kedy mi M77 oznami, ze su zmenene VOP a ze po ukonceni predplatneho (za predpokladu, ze si balik nepredlzim) budem musiet uhradit ser.popl. inak bude karta neaktivna?
 
 
  Na trhu (v predaji) je povedzme cca. 100000 kariet 

06.06.2012 00:06 • ® zenofex
Na trhu (v predaji) je povedzme cca. 100000 kariet (CSLink, Skylik IR, ICE, Vymena), ktore maju v pribale spolu s kartou este stare VOP. Ako sa to bude riesit pri predaji? Objednam si v e-shope kartu, kde budu este stare VOP, kartu zaregistrujem a po roku budem musiet platit. :mad:
Posle M77 vsetkym predajcom vytlacene nove VOP podla poctu kariet, aby ich mohli pribalit ku kartam?
 
 
  Dík za info 

05.06.2012 22:50 • ® kokin
Dík za info
 
 
  ® kokin 

05.06.2012 21:36 • ® smscz
Ano, bude.
 
 
  Mám kartu Cslink Cryptoworks a na ni objednaný až 

05.06.2012 21:12 • ® kokin
Mám kartu Cslink Cryptoworks a na ni objednaný až do ledna 2013 balík Film. Avšak "na kartách CryptoWorks bude placená nabídka postupně podle zveřejněného harmonogramu do konce roku 2012 vypnuta". Jak se to bude řešit? Bude mi karta zdarma vyměněna za novou (ICE, Irdeto) s tím, že na ni bude převeden i zbytek předplaceného balíku Film?
 
 
  Karta T-Mobile, bezplatná ponuka, plne nahradí 

05.06.2012 19:23 • ® pypo
Karta T-Mobile, bezplatná ponuka, plne nahradí karty za ktoré treba platiť. Takže kto nechce platiť mesačné poplatky smer T-Mobile.cz
 
 
  RadoJ 

05.06.2012 19:11 • ® jano12821
Daj potom vediet, ako to dopadlo, som na to velmi zvedavy... ;)
 
 
  Vdaka 

05.06.2012 15:13 • ® RadoJ
Vdaka, napisal som na Skylink, karty pre potreby STA vyuzivame od roku 2008, prekonzultovane to bolo vtedy s povodnymi vlastnikmi - vtedy este SlovakLinku, mame ich tak aj registrovane - Služby Skylink budem užívať pre : STA.
Uvidim, co odpisu. Prosim Vas, nemate email na E4C.
 
 
  Re: Info - STA 

05.06.2012 14:04 • satCentrum
Obraťte se na servisní firmu E4C Group s.r.o., tam vám odpoví za jakých podmínek se dají používat přístupové karty Skylink k distribuci signálu účastníkům společných televizních antén, a zda tyto podmínky konkrétně vy splňujete. Adresa je E4C Group, s.r.o., 28. října 1079/20, 430 01 Chomutov, Tel.: +420 244 463 723.

Nebo pošlete dotaz na:
Satelitná televízia Skylink, P.O.BOX 11, 022 04 Čadca 4, Slovenská republika, tel.: +421 220 250 241, fax: +420 595 694 311, e-mail: skylink@skylink.sk

anebo: Satelitní televize Skylink, P.O.BOX 4, 709 00 Ostrava 9, Česká republika, tel.: +420 595 694 310, fax: +420 595 694 311, e-mail: skylink@skylink.cz.
 
 
  Info - STA 

05.06.2012 13:26 • ® RadoJ
Prosim Vas, uvadzate, ze - Servisní poplatek nebudou platit ani kabeloví operátoři, které mají přístupové karty ve svých rozvodech.
Vztahuje sa neplatenie servisneho poplatku aj na karty pouzivane v STA rozvodoch?
 
 
Celkový počet komentářů: 13 / zobrazují se: 1 ... 13

|<«1»>|


zpět nahoru


¤ Napište nám ¤ Reklama ¤ Mapa stránek ¤ Cookies nastavení ¤
Všechna práva vyhrazena! - VHR, Kvasice & COM, Banská Bystrica - All rights reserved! TOPlist